به روزترین خبرنامه فرشهای ایران و جهان

بایگانی
  • ۰
  • ۰

آمار فرشهای ماشینی نسبت فرشهای دستباف در فروشگاهها بیشتر است. از لحاظ دوام و طول عمر، فرشهای اکریلیک نسبت به فرشهای BCF، درصد دار و پلی استر، از طول عمر بیشتری برخوردار میباشند این فرشها برای مدت طولانی حتی تا بیش از ۳۰۰ سال قابل نگهداری و استفاده هستند ولی فرشهای BCF و پلی استر عمر کوتاهی دارند و در زمان بسیار کوتاهی نرمی و لطافت خود را از دست خواهند داد.

از آسیبهای شعر پسامدرن بیتوجهی و کم­خوانی خواننده نسبت به این نحله شعری است. بنابراین، اگر انسان چیزی را تجربه نکند و شناختی از آن نداشته باشد، نمیتواند نسبت به آن درایت پیدا کند. زمینهی کرمرنگ که با مربعهای رنگی پوشانده شده و حاشیهی ساده و زیبا، «فرش ماشینی ساوین طرح مهر کد FSM19 زمینهی کرم» را به یکی از انتخابهایتان برای قراردادن در اتاق نشیمن خانه تبدیل کرده است.

ارازنترین قیمت گلیم فرش رولی و انواع گلیم فرش های کناره متری ماشینی تولید کارخانه های بافت گلیم فرش کاشان با طرح های متنوع و زیبا به مشتریان عرضه می گردد این گلیم های رولی مناسب راه پله ها بوده که با قیمتی بدون واسطه و با قیمت تولید از …

خرید قسطی فرش ماشینی فرش نگین مشهد هلال برای راحتی شما عزیزان خرید قسطی فرش را در نظر گرفته است. شما خریداران می توانید از شرایط اقساط ۳۶ ماهه بدون پیش پرداخت و ضامن استفاده کنید و تا سقف ۵۰ میلیون تومان خرید خود را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ یا شبکه های اجتماعی با ما در تماس باشید. برای خرید اقساطی فرش می توانید به صورت حضوری در نمایشگاه فرش نگین مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بیدگل و یا مراجعه به نمایندگان ما در شهرستان ها اقدام به خرید خود کنید. همچنین برای آسایش شما امکان خرید اینترنتی فرش نیز محیا گردیده است. تفاوت خرید اقساطی فرش با خرید نقدی در خرید نقدی فرش شما از تخفیف بیشتری برخوردار هستید و در خرید قسطی فرش حداکثر با توجه به زمان اقساط که ۳۶ ماهه است شامل افزایش ۱۵% می گردد. همچنین از این مزیت برخوردارید که فرش قسطی خود را بدون پیش پرداخت خرید می کنید و ماهانه با پرداخت مبلغ کمی از فاکتور خود از آسایش بیشتری در خرید فرش برخوردار می شوید. برای اطلاع از قیمت فرش نگین مشهد هلال می توانید با ما در تماس باشید. یکی از بهترین تولید کنند گان گلیم فرش های ماشینی در شهرک های صنعتی کاشان می باشد که با توجه معروفیت و شناخته شدن انها در صنعت فرش توانسته اند در تولید این گلیم فرش ها نیز رتبه اول را از ان خود نمایند. کاشان از دیر باز مهد هنر قالی بافانی است که در اعصار مختلف به این حرفه مشغول بوده اند. تمامی الیاف عنوان شده در بالا در کارخانه گلیم فرش کاشان بافته و عرضه می گردد. این محصول در دسته 700 شانه تراکم 2550 بافته شده با الیاف 100 % آکریلیک هیت ست (بدون پرز و حساسیت )می باشد.در طراحی این محصول ۸رنگ به کار رفته است. موقع لمس کردن فرش ، الیاف باید دانه دانه از زیر دست رد شود و چسبندگی نداشته باشد. پس همیشه موقع جمع کردن گلیم بهتر است آن را رول یا لوله کنید. مبادلة اطلاعات در شبکهها به مهارتهای زبانی کسانی منوط است که اطلاعات را رمزگذاری و رمزگشایی میکنند. با طرح شعر پسامدرن بحران شدیدتر میگردد و خواننده همچنان با بیتوجهی به شعر پسامدرن، آن را نادیده میگیرد. اجرای هنری شعر. شاعر از نوشتن، زیبایی معنای آن را نمیخواهد، بلکه خود عمل نوشتن را مهم میداند.

اسماعیل نوری علاء شاعر و نظریهپرداز موج نو در باره این شعر میگوید: «کلمات و تصاویر و معانی به چیزی صریح و آشکار که همراه و همزاد و برادر ایشان باشد، اشاره نمیکند. رؤیایی و همفکرانش در سال 1348 پر نسیبها و خطوط شعر موج نو را با صدور بیانیهای موسوم به بیانیه شعر حجم تعیین میکنند. چالشهای نحوی نیز که در شعر میآیند از ظرفیتی برخوردار هستند که خواننده قادر باشد آن را در یابد. یا در مثالهایی که باباچاهی از سفرنامه ناصرخسرو میآورد، پیشبینی افعال حذف شده تقریباً به آسانی انجام میشود در: «جده شهری بزرگ است و باره­ای لب دریا» که خواننده فعل «دارد» را در انتهای جمله قرار میدهد و یا در جمله «در آن گشادگی چاهی کنده­اند که آبی بسیار بر آمده است اما نه آب خوش» که باز هم مخاطب فعل ربطی «است» یا «باشد» را در انتهای جمله میگذارد. همان، 170) و باز تأکید میکند که شاعر تنها با چگونگی شگردهای سرایش سروکار دارد نه آن­که هر چیزی را تجربه کند. در مورد علّت تألیف کتاب، وراوینی حتماً به نقل از اصل کتاب مرزباننامه، مقرّ است که «جمعی از اکابر و اشراف ملک، که بر این حال (دعوای مرزبان و برادرش بر سر شاهی و تصمیم مرزبان به انزوا) وقوف داشتند، از او التماس کردند که چون رفتن تو از اینجا محقّق شد، کتابی بساز مشتمل بر لطایف حکمت و فواید فطنت که در معاش دنیا و معاد آخرت آن را دستور حال خویش داریم» (وراوینی، 1370: 41-40). ظاهراً اگر این استدلال را درست بدانیم لااقل با توجه به مستندات بعد باید گفت که مرزبان برای تألیف این کتاب به آثار کهن متوسل شده، اغلب داستانها را از منابع کهنی که در اختیار داشته، تألیف کرده است.

ممکن است، اصل این کتاب که مسلماً قبل از اسلام و در عهد ساسانیان تألیف شده است، به وسیلة مرزبان از فارسی میانه به زبان طبری برگردانده شده باشد و عمداً یا سهواً نام اصلی کتاب از آن حذف شده است. معنیگریزی شعر مدرن اما به معنی حذف معنی از شعر نیست از مخاطب نوعی عنصر پخته خوار ساختن و بر بوم آماده ذهن و ضمیر او نقاشی کردن، بیآنکه خود سهمی در ترسیم آن داشته باشد مورد نقد و نفی شاعران پسامدرن است. وی در نقد شعر سهراب سپهری، توازیهای استعاری و قرار گرفتن صفات در کنار موصوفها را نفی میکند. با حذف شاعر از شعر و طرح نظریه مرگ مؤلف به چند معنایی و تکثر معنا میرسند و با نقد دلالت شعر بر عوامل و اجزای بیرونی، نوعی «خود ارجاعی» و اهمیت «فرم» را برجسته میکنند. عدول از ماهیت شعر که از آخرین سالهای دهۀ 40 و با شعرهای هوشنگ ایرانی شروع میشود، در دو زمینه، شعر معاصر را به چالش میکشد: نامأنوسی ساخت و بیتوجهی به معنای مألوف. و در پی به هم زدن ساختار زبان است و به هم خوردن ساخت زبان معمولی «معنی» را دچار تعقید و ابهام میکند نوعی خود ارجاعی ادبی که تلاش دارد رابطهاش را با مصداقهای بیرونی که هویتبخش معنا هستند، قطع کند و بین شاعر و مخاطب فاصله ادراکی به وجود بیاورد.

ساخت و معنی. این شعر تصویری بودن و آزاد بودن ذهن خلاق را از شعر موج نو وام گرفت و در محتوا و معنی، روشن بودن بیان و پرهیز از ابهام نامفهوم را از شعر نو اخذ نمود. بافت گلیم فرش ها بر می گردد به مناطق عشایر نشین که به منظور سهولت در حمل وسایل زندگی خود گلیم فرش را بافت می زنند. در شعر پیشامدرن ایران، انس مخاطب با زبان، موجب میشود که مخاطب به سهولت قسمتهای سفید را در یابد و خوانش کند. در شعر پسامدرن، بخشهای نانوشتهای وجود دارد که خوانش و درک آن به عهده مخاطب گذاشته شده است. با هر صفحه دویست صفحه وارد فضای شعف که «رولن بارت» از آن حرف میزند، نمیشنویم. در مورد این «باء» بهار معتقد است:« هرچند در آن را صاحبان فرهنگ «باء زینت» نامیدهاند، و بعضی از فضلا آن را «باء زائده» نام دادهاند و ما آن را باء تأکید دانیم؛ زیرا هیچ حرفی یا ابزاری در زبان نیست که محض زینت یا به زیادتی استعمال شود» (بهار، 1373، ج1: 333) نتیجه اینکه استعمال این «باء» در هر شکل عامل تغییر در معنی نیست.

هر چند شاعر در هنگام خلق اثر، مواجه با نوعی معناست اما ناخودآگاه او بیشترین سهم را در ایجاد معنی شعر ایفا میکند معنایی که از پیش اندیشیده نشده است و زوایای آن به طور روشن در پیش چشم شاعر قرار ندارد. در آغاز دهه پنجاه شعر معاصر شاهد شکلگیری شعری است که با استحاله معنی، شعر غیر متعهد را به کناری مینهد و ظهور خود را با برجسته کردن فرم اعلام میدارد. در غیاث­اللغات در ذیل واژة «انداز» آمده است: قصد حمله کردن (رامپوری، 1363). در لغت­نامة دهخدا در ذیل واژة «اسب­افکن» آمده است: «حمله کردن، تاختن برای جنگ» (دهخدا، 1373). در فرهنگ سخن یکی از معانی «انداختن»، «چیزی را از حالت ایستاده خارج کردن» است (انوری، 1383). لذا به نظر میرسد «انداخته»، در بیت مذکور به معنی حمله­ور کردن و دستور حمله را صادر کردن باشد. او در کتاب «باغ انار از این طرف است» نقل قولی از مؤخره خطاب به پروانه میآورد: «کسی که از وسایل و ابزارهای صوتی انسانی خود برای صدا کردن زبان شعر استفاده نکند، شعر نمیگوید. از سوی دیگر به لحاظ شرایط خاص کشور و مسایل مشکلات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی، نیازهای گستردهای برای مشارکت دانشگاهها و پژوهشگاههای کشور ایجاد شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی